Updeetje…

Gepubliceerd 12 december 2010 door Sannie

We hebben een paar gekke dagen gehad, zijn donderdagochtend naar Nederland vertrokken. Donderdagavond was het condoleren van mijn Oma en vrijdag hadden we de begrafenis. We zijn dus donderdag maar bij mijn ouders blijven slapen. Vrijdag dus definitief afscheid genomen van Oma. De dienst in de kerk was wat we ervan verwacht hadden, ik kan er niet achter staan. Ik blijf erbij dat een ieder op zijn eigen manier geloofd en dat een dominee die predikt dat " als men niet gelooft zoals hij geen toekomst heeft" niet goed bezig is… Maar voor de rest was het een mooi afscheid, Diane en ik hebben nog wat mogen zeggen (weliswaar voor de dienst want mocht er niet tussendoor) dus ik heb wel het idee dat het zo goed was. Oma ligt nu bij Opa in het graf en zijn nu weer samen naar mijn idee.

Gister zijn we dan maar weer eens richting Nederland gereden. We zijn een dagje bij Maikel en Kim geweest en hebben het zeer leuk gehad. De kinderen zijn gek op ze en ze worden er ook altijd goed verwend. We hadden uiteraard weer wat leuks voor de beesten meegenomen maar nu ook wat voor Kim. Of eigenlijk beter gezegd voor de kleine… Want Kim is weer zwanger, nu zo'n 13 weken. Nadat ze na een dag afscheid moesten nemen van hun zoon Jordy komt er dus nu een tweede kindje. Heb gisteren de eerste echo foto's gezien… blijft toch een wonder zo'n klein kindje wat in je groeit !

En nu dan ff gauw een logje tikken terwijl Marco de trap op en afloopt met kerstspullen. Ja, we gaan zo de boom opzetten en eens zien wat we allemaal precies hebben. Foto's volgen, zal wel ff duren want vanavond, morgen en morgenavond zal ik flink aan de studie moeten. Heb woensdag examen Bedrijfsbeheer en heb er nog bar weinig aangedaan. Was een rare week natuurlijk, maar ga toch proberen mijn examen te halen. Woensdag horen jullie hoe het afgelopen is, maar duim 's ochtends vanaf 9.00 maar ff mee, zal het nodig hebben…..

9 reacties op “Updeetje…

  • Sterkte meid. Dat is allemaal niet niks deze week.
    Achter zon dominee zou ik ook niet gaan. Zulke uitspraken vind ik niet kunnen.

    Gelukkig gaat het bij kim en maikel wel goed!

    Succes met je examens!!!!

    Liefs!

  • Voor ons hoefde het ook niet, maar opa en oma wilden dat dus hebben we het ook gedaan, nu zien we hem gelukkig niet meer, je moet vind ik respect hebben voor iedereen of je gelooft of niet, ieder moet zelf uitmaken wat hij wil.

  • Zo,n uitspraak van een dominee vind ik ook niet zo geweldig. Dat is net als dat ze bij onze oude kerk bij mij kwamen en mij voor de keus stelden of zondag naar de kerk of naar mijn ouders. Ik vind een kerkbezoek geen moeten en ik ben van mening dat Hij dat ook niet vind.

    Gelukkig was de rest van het afscheid dan wel fijn en zijn je opa en oma weer samen.

  • Zeker op zulke emotionele momenten kunnen zulke uitspraken hard aankomen. Toch weet ik zeker dat die dominee het uit zijn eigen overtuiging zei. Maar ik kan dat ook niet geloven.

    Ik ga heeeeeel hard duimen dat jij je examen gaat halen. Succes.

  • Geef een reactie !!

    minoesjka2

    minoesjka's leventje

    Melody Music

    Life is like a camera, focus on what's important, capture the good times, develop from the negatives and if things don't turn out, just take another shot.

    Mijn dagboek

    door Niels van Veen

    Mijn dagboek

    door Judith van Veen

