Dag lieve Mowgli…

Gepubliceerd 12 juli 2010 door Sannie

Helaas hebben wij vanmiddag afscheid moeten nemen van onze kater Mowgli. Mowgli en zijn zus Demi zijn geboren op 4 mei 1995 en zijn een paar weken later bij mij in huis gekomen. Ze waren er zelfs eerder dan Marco… Ruim 15 jaar heb ik veel plezier gehad van deze knuffelkater. Onze katten zijn binnenkatten en gek op aandacht,zeker Mowgli.Had je hem eenmaal aangehaald mocht je niet meer stoppen. Afgelopen vrijdag hadden we al het idee dat het niet helemaal goed met hem ging, dachten nog de warmte. Maar met het weekend ging het slechter. Hij at niets meer en dronk maar weinig. Gisteravond lag hij zo zielig dat ik bang was dat hij de ochtend niet zou halen. Vanochtend de dierenarts gebeld waar we om 16.00 terecht konden. En die zei waar ik al bang voor was, het is helemaal niet goed. Uitgedroogd en waarschijnlijk nierproblemen. Ze kon hem nog wel aan het infuus leggen en proberen wat te eten naar binnen te krijgen en via bloedonderzoek kijken wat er precies scheelde maar was eigenlijk niet aan te raden voor een beestje van 15 jaar. En dan sta je dus ineens voor de beslissing die je eigenlijk niet wil nemen. Maar je moet, Mowlgi heeft altijd veel liefde gegeven en ik gun hem dit niet. Geen pijn meer, dat had hij niet verdiend. Dus hebben we hem allemaal nog een keer geknuffeld en ben ik bij hem gebleven en heb hem geaaid tot het eind. Marco en de kinderen zijn in de wachtkamer gebleven tot ik met Mowgli weer naar buiten kwam. We hebben hem meegenomen en begraven in onze achtertuin. In het mandje waar hij elke nacht in sliep. Was eigenlijk bedoeld voor de sjaals en wanten van de kids maar daar waren de katjes het niet mee eens. Vanaf de eerste dag dat ik ze neerzette hier in Bocholt zaten ze er in dus de sjaals kregen een ander plekje… 

Demi loopt nog wat onwennig rond, ook zij mist Mowgli denk ik. Lieve Mowgli, rust zacht, ook wij zullen je heel erg missen….

IMG_6345

 

7 reacties op “Dag lieve Mowgli…

  • Aaah, wat een vreselijk berichtje! Ik vind het altijd zo naar als een diertje overlijd. Wens jullie heel veel sterkte, want 15 jaar lief en leed… dat is een hele lange tijd.

    Dag Mowgli, rust zacht… en mocht je bij de regenboog de drie banjers van mij tegenkomen dan mag je ze kopjes geven van ons.

  • he…. wat zielig zeg…. Ook voor demi, want die zal haar broer vast gaan missen ja… Maar als ik je verhaal zo lees was het wel de beste beslissing die je kon nemen, net als wij destijds bij Binkie moesten doen… Nou, sterkte!

  • Dit is de juiste beslissing, want anders denk je alleen aan jezelf en niet aan Mowgli, die lieve knuffelkater want dat was hij. Missen gaan jullie en Demi hem zeker en ik ook, hij kwam altijd op schoot zitten spinnen en als ik kwam bij jullie kwam hij en en Demi altijd gedag zeggen.

  • Wat een moeilijke beslissing, moeilijk maar wel het beste voor het beestje met zo’n hoge leeftijd. Het blijft een naar gevoel, een huisdier verliezen. Ah ik leef met je mee het is nooit leuk om zo’n trouwe vriend te moeten missen……….

  • Ach wat erg😦 dat vind ik zo verdrietig hxc3xa9, afscheid van een maatje moeten nemen.
    Ik ben bang dat ik dit binnenkort ook ga meemaken…

    Sterkte meis
    Liefs -X-

  • Is altijd zo zielig hxc3xa9 om afscheid te moeten nemen van je beste knuffelvriendje maar je hebt een goede beslissing genomen.
    veel sterkte, want 15 jaar is niet mis…

    Groetjes melissa

  • Geef een reactie !!

    minoesjka2

    minoesjka's leventje

    Melody Music

    Life is like a camera, focus on what's important, capture the good times, develop from the negatives and if things don't turn out, just take another shot.

    Mijn dagboek

    door Niels van Veen

    Mijn dagboek

    door Judith van Veen

