Lesje Vlaams…

Gepubliceerd 2 februari 2010 door Sannie

Elke dag komen de kids weer thuis met nieuwe Vlaamse woorden. Zo zei Kaylinn gisteren tegen haar pop Alicia : Ik ga even naar uw pamper (en dan ook als pamper met een a uitspreken) kijken of hij vuil is…) We hebben dat tot voor kort altijd een luier genoemd. Maar zo gooien we hier ook alles in de vuilbak (is toch korter dan vuilnisbak of emmer). Gaan we niet van de glijbaan maar een schuifaf, hebben we geen etui maar een pennenzak. En stoppen we niet iets in de schooltas maar steken we het in de boekentas. De was vouw ik vanuit de droogkast (ja, is droger) niet op maar plooi ik, en mijn boodschappen gaan niet in het vouwkrat maar in een …. ja goed zo, plooikrat. We doen ogen, deuren en dopjes niet meer dicht maar toe en zitten op onze poep en niet op onze billen meer. We plakken geen stickers meer maar kleven klevertjes. En zo kan ik nog wel ff doorgaan maar het is weer tijd om richting school te gaan mijn kindertjes (ja geen kinderen, ze verkleinen graag dingen hier) te gaan halen ! Dus tot seffens ! (tot zo/later)

6 reacties op “Lesje Vlaams…

  • het klinkt allemaal wel heel logische,maar het blijft raar om het te lezen of te zeggen!
    fijn dat jullie het naar je zin hebben!

    tjuus,

    wendy

  • Hoi
    jullie leren al aardig vlaams ook nederlands blijven spreken hoor anders kunnen wij jullie niet meer verstaan hihi.
    Ik bel jullie van de week even kunnen we bij kletsen.
    groetjes silvia

  • Grappi hxc3xa9 hoe snel dat kinderen dat op pakken.
    Sommige dingen die je schrijft zijn voor brabanders ook normale taal hoor, tenminste hier wel…

    Veel plezier met de carnaval, ik kruip weer gauw terug achter mijn naaimachine, laatste week is in gegaan.

    Groetjes Melissa

  • Geef een reactie !!

    minoesjka2

    minoesjka's leventje

    Melody Music

    Nihil fit sine causa

    Mijn dagboek

    door Niels van Veen

    Mijn dagboek

    door Judith van Veen

