30 april 2009

Gepubliceerd 1 mei 2009 door Sannie

En de dag begon zo mooi…. We hadden eerst hier de vlag uitgehangen en zijn toen naar het dorp gegaan. Even de vrijmarkt over. Leuke dingen gevonden, Disneyland en Sesamstraat tijdschriften voor Kaylinn, Disney boeken voor Yannick en Disney triviant voor mij ! En daarna weer naar huis. Yannick kroop achter de tv, wou naar de koningin kijken wat we op dvd hadden opgenomen. Ik deed mijn laptop aan om even wat mail te checken. En terwijl Yannick dus keek naar het begin van een mooie dag in Apeldoorn kreeg ik de berichten door over het drama wat zich voltrokken had. Er nog even aan gedacht om de dvd te stoppen maar ja, Yannick had zich helemaal verheugd op de koningin en zat helemaal blij te kijken. Hem wel gelijk uitgelegd dat er een ongeluk was gebeurd met een auto. Samen hebben we toen verder gekeken tot het punt dat het gebeurde. " Mama, dat deed die meneer toch niet expres ??"  Ja, wat moet je daar nu op zeggen. Kon het niet over mijn hart verkrijgen om te zeggen dat die idioot bewust door de mensenmassa heenreed om de koninklijke familie te raken. We hebben het er maar op gegooid dat de auto stuk was…. Helaas heeft hij het zelf ook niet overleefd. We zullen dus nooit weten wat hem nu precies bezielde. Vind ook eiegenlijk dat hij er zo wel makkelijk vanaf gekomen is… Je zou daar maar gestaan hebben, gezellig zwaaiend naar de koningin, prinsen en prinsessen. Samen met je kinderen, vrienden, geliefde en dan ineens met xc3xa9xc3xa9n klap is alles anders. Koningedag zou nooit meer hetzelfde zijn, niet alleen voor de mensen daar maar voor iedereen. Heel veel sterkte voor een ieder die hoe dan ook getroffen is door deze tragedie.

Condoleanceregister Kaars

7 reacties op “30 april 2009

  • Het lijkt me idd erg moeilijk om zoiets uit te leggen aan je kind!

    Ene kant vind ik het goed dat hij dood is andere kant niet.. Meestal krijgen ze in Nederland niet veel dus na een paar jaar zou hij wel weer vrij zijn ga ik vanuit.. Maar zo weet je gewoon niets. Niet eens waarom hij het gedaan zou hebben…..

  • Heeey!

    Idd vreselijk wat er daar gebeurd is. Ik zou graag willen dat hij nog leefde. Konden we het motief van de dader te weten komen. Nu is het altijd gissen naar..

    Moeilijk om het uit te leggen aan je kindje, snapte ze het uiteindelijk wel of?

    Liefs

  • In eerste instantie had ik zoiets van oke hij krijgt nu zijn straf wel… Verantwoording af moeten leggen bij God is immers een grote straf, maar aan de andere kant… hij had nog wel even mogen blijven, want op het plegen van een aanslag op het koningshuis staat toch 15 jaar celstraf.
    Koninginnedag 2009.. misschien wel de laatste waarin het koningshuis zich in het openbaar heeft getoond.

  • Er is echt niet iets te verzinnen dat je kan uitspreken om iemand te troosten in situaties als deze…. ik brand kaarsjes, bid voor alle betrokkenen en leef met ze mee, wat voornamelijk in mijn gedachten leeft is de vraag wat de moeder van de dader nu doormaakt…. en de dader had ik idd ook een heel lang leven gegund!!!
    ’t Is maar goed dat wij daar geen zeggenschap over hebben…

    Liefs Melody

  • Inderdaad verschrikkelijk, te gek voor woorden! Je zou daar inderdaad maar gestaan hebben met je kinderen…moet je toch niet aan denken!! Vond de beelden inderdaad al vreselijk! Zoiets bedenk je toch niet he? Echt ziekelijk!

  • ze lieten het op het jeugdjournaal zien tijdens Zapptv en mijn oudste (nog maar pas 4) zat gewoon even ongeconcentreerd te kijken tot ze gewoon echt alles lieten zien, dat had ik nou nooit verwacht, anders had ik een andere zender opgedaan, hij dacht gelukkig dat het een grote grap was, gelukkig viel het hem niet echt op dat er nogal wat mensen verspreid lagen, maar zag hij alleen die auto keihard op die naald koersen en met een botsing tot stilstand komen, nou dat vond hij wel gaaf.
    Weet je, ik was gewoon geschokt en tegelijkertijd opgelucht. Geschokt omdat hij zo luchtig deed en ik dat natuurlijk niet respectvol vond, maar ook opgelucht omdat hij gelukkig helemaal niet doorhad wat er wel echt aan de hand was, hij begreep niet eens waarom die geintervieuwde kinderen huilden (het geluid stond zacht, dus hij zag enkel de tranen, hoorde niet wat ze zeiden)

    en dan besef ik weer eens dat het jeugdjournaal gewoon een echt journaal is waar alles voorbij komt. En dat een kind van vier daar nog veel te jong voor is.

  • Het is verschrikkelijk en waarom, daar komen ze nu nooit meer achter en aan de ene kant is het goed dat hij dood is maar aan de andere kant had hij van mij levenslang in een isoleercel mogen krijgen, wij hoorden het om ongeveer half 2 in disneyland, daar werkt een nederlandse jongen bij de atraktie hotel tower of terror

  • Geef een reactie !!

    minoesjka2

    minoesjka's leventje

    Mijn dagboek

    door Niels van Veen

    Mijn dagboek

    door Judith van Veen

