Pittige Tante Zonder Handleiding

Gepubliceerd 4 maart 2009 door Sannie

Ja, dat ben ikke dus ! Ik ben af en toe een beetje moeilijk voor mama en papa. Vooral het avondeten is nu al een tijdje een groot probleem. Vanaf 1 jaar eet ik gewoon met de pot mee. Eigenlijk alles, van chinees tot Knorr wereldgerechten en pasta’s. Aardappel vond ik wat minder maar at ik nog wel. Nog wel inderdaad… Vanaf de zomervakantie is het fout gegaan. Ik at alleen nog patat, pizza, lasagna of de tomatensoep van mama. En sinds een paar weken is lasagna ook uit de boze. Wat ze ook proberen ik eet het niet op. Als ze al een hap in mijn mond krijgen tuf ik hem er na drie keer ronddraaien gewoon weer uit. Heb al een paar avonden helemaal niets gegeten maar ook dat helpt niet. Dus eet ik wat vaker pizza en patat en brood ’s avonds. Mama weet het onderhand ook niet meer. Ik groei wel in de lengte maar weeg maar 12 kg. Was met mijn twee jaar al meer dan dat…. Ik weet natuurlijk best waarom ik dit doe en hoe het op te lossen is. Maar ga dat uiteraard niet met mijn ouders delen. Mochten jullie het ook weten geef het dan ff aan mama door, wie weet komt ze er zo wel achter…..

11 reacties op “Pittige Tante Zonder Handleiding

  • Ik denk, dat jij gewoon in de peuterpuberteit bent beland, kan me niet voorstellen, dat je ma en pa, dat niet doorhebben.

    Wat ik hier eigenlijk niet durf te schrijven, ben bang dat je dan alsnog je billetjes tegen de krib gooit…is het volgende:

    ik heb gister, omdat mijn eigen baby jarig is geweest, zelf ook een cadeau gekregen (verrassing!!!), dat was zoxc2xb4n sapcentrifuge, je kunt daar van alles in gooien, groentes, grote stukken fruit en met een beetje fantasie brouwt je ma of pa, een of andere lekkere en gezonde smoothie voor je, waar een tig aantal gezonde dingetjes stiekem in zitten verwerkt…

    nu maar hopen, dat je nog wel van dikke drankjes houdt!

    groetjes, van ook een mama

  • Wat een eigenwijs dametje ben jij. Weet jij wel dat eten juist zorgt voor je energie? En daardoor kun je juist weer veel langer spelen… En het zijn de bouwsteentjes voor als je later groot bent.
    Dus zet je peuterpubertijd eens aan de kant en doe je papa en mama een plezier met je avondeten lekker opeten.

  • Jammer dat je al het lekkere eten niet meer hoeft. Het is wel een beetje zonde om het allemaal maar uit te spugen of te laten staan.
    Je avondeten moet je gewoon maar opeten, want anders mis je al die lekkere dingen, die je ouders voor jou maken.

  • Ohjeeeee…….. nou Kaylinn…. dat is niet leuk! Weet je? Heeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang geleden had ik ook zo’n kindje als jij…. hij is nu al 18 hoor dus dat is al heeeeeeeeel laaaaaaaaang geleden….. ook deze mama werd er soms radeloos van…. totdat zij iets bedacht wat werkte…
    Deze mama zette haar kindje voor een keus…. ze zette 2 bordjes met eten klaar, 1 bordje met warm en 1 bordje met een paar boterhammen en een glas drinken die die andere mama ook al adviseerde… en vervolgens had dat kindje de keus…. 1 van de 2 borden moesten leeg, anders mocht hij niet van tafel. En tja….alleen in de keuken achterblijven aan tafel terwijl de anderen gezellig met elkaar op de bank voor de tv kropen vond dat kindje niet leuk.
    Hij koos voor het brood en het sap… hij is nu al 18 geweest, schreef ik al he? Hij eet nog steeds t liefst brood hoor… En Kaylinn…. probeer eens groter te groeien dan je papa en mama en Yannick samen, wedden dat je t kan?

    Knufffffffl Melody

  • maaike begint nu ook! ik heb daar info over angevraagd en op google geneust wat het kan zijn en waar ik ook kijk overal krijg ik hetzelfde antwoord koppig zijn! het is een fase waar ze doorheen gaan en op deze leeftijd hebben ze niet veel nodig!

    wij doen het nu zo dat maaike sxc3¡vonds brood eet en tussen de middag geef ik haar een kliekje van de vorige avond en verbazingwekkend eet ze dan wel dus wij denken dat ze gewoon te moe is en het gewoon niet fijn vindt om dan warm te eten!
    mischien heb je er wat aan!!

    succes

  • Die tip van Wendy werkt hier ook, ik geef mijn oudste in plaats van de gewone middagboterham, schaaltjes komkommer, tomaat, gekookte broccoliroosjes met een beetje mayo of mosterd…
    en dan schuift alles met het grootste gemak naar binnen, het is waar, dat kleine kinderen na vieren vaak zo moe zijn, dat ze helemaal geen zin hebben in een uitgebreide maaltijd en vaak vanwege de hangerig- en landerigheid ook niet goed in staat zijn, lief te doen en te gehoorzamen…

    dus nu probeer ik het qua vitamientjes het op deze manier…maar het blijft tobben…

  • PS:

    als jij een reactie achterlaat met je url, en een ander klikt vervolgens op je naam, dan kom je in de Web-log Startpagina, probeer het maar eens.

    Dat is ook de reden waarom het zo lang heeft geduurd, voor ik uberhaupt hier langskwam. Nu typ ik gewoon Sannieslife in Zoeken en dan kom ik wel op je site terecht.

    groetjes, assyma

  • Hoi,

    Sorry ik heb helaas geen tip voor je

    Met Yannick gaat het zwemmen toch ook al goed zie ik wel, ik zie dat hij zelfs zonder plankje al vooruit sparteld, ieder zwembad pakt het toch anders aan zie je wel.

    Groetjes Melissa

  • Tja, kindjes die niet willen eten…Weet er ook alles van! Anna eet hier nog altijd super…maar meer dan een kilo of 13,5 weegt ze niet hoor! Daar moet je je gewoon niet druk over maken! En Christian eet ’s avonds sinds een poosje ook heel moeilijk. Boos worden, eten weghalen, naar bed sturen…niks heeft geholpen, dus hij blijft nu gewoon gezellig aan tafel zitten totdat wij klaar zijn. Soms helpt het, soms niet, nou ja, dan maar niet!!!

    liefs!

  • Jeetje Kaylinn dat had ik niet achter je gezocht hoor dat je alleen de lekkere dingen eet… had verwacht dat jij wel een grote dame zou willen worden…

  • Geef een reactie !!

    minoesjka2

    minoesjka's leventje

    Melody Music

    Nihil fit sine causa

    Mijn dagboek

    door Niels van Veen

    Mijn dagboek

    door Judith van Veen

