Eerste schooldag

Gepubliceerd 23 mei 2007 door Sannie

Op 14 mei was het dan zover, ik mocht voor het eerst naar school ! Ik had er heel veel zin, ging echt rennend naar de auto.

Mama had buikpijn, gek he, ik moest toch eigenlijk de zenuwen hebben ? Maar toen we bij school gingen parkeren kreeg ik toch ook de bibbers. Moest zelfs een beetje huilen maar papa en mama kregen me toch zover dat ik ging kijken. En het was me toch leuk ! Om te beginnen zit ik bij Eileen in de klas. Zij woont hier een paar huizen verder dus ik had gelijk een bekend gezicht. En ze neemt me steeds op sleeptouw, heeft me ook van alles laten zien. En de juf is aardig…. Ze heet juf Joanne. Ze was gelijk helemaal druk met mij toen ik binnenkwam. Ze wou mijn tas zien en mijn beker en broodtrommel. Nou, ik vond het wel leuk om alles aan haar te vertellen. We gingen gelijk gymmen dus ik heb gelijk mijn nieuwe gymschoenen aangetrokken. Heb nog snel gedag gezegd tegen papa en mama en ben met Eileen naar de gymzaal gegaan. Papa en mama wisten niet wat ze zagen…. Ik ben gelijk de hele dag gebleven op school en dinsdag weer en woensdag hadden we maar een halve dag. Vind het echt heel leuk ! Was in het begin wel heel erg op de juf gefocust maar dat gaat nu al beter. Alleen het naar de wc gaan gaat nog niet zo goed. Hier thuis moet mama me ook regelmatig die kant op sturen en op school ga ik dan (soms) wel maar vaak net te laat. Ben dus nog elke dag met een ander broek thuisgekomen dan waar ik mee wegging…. Mama hoopt dat ik het gauw onder de knie krijg. We gaan nu goed oefenen. Heb nu namelijk al vrij. Deze week gaat iedereen vanaf groep 3 op kamp en hebben de kleuters vrij. En volgende week hebben we de hele week vrij ! Begin mijn schoolleven dus rustig aan. Is maar goed ook want volgens mama moet ik nog heeeeeeel lang naar school toe ! Hier trouwens nog een foto van mij, ik was toen net uit school na mijn eerste dag. Was helemaal niet moe hoor…..

4 reacties op “Eerste schooldag

  • Fijn hoor, dat je het zo naar je zin hebt op school en ach, dat net te laat zijn bij de wc komt hier ook nog weleens voor. Het spelen is ook zo leuk he!!

  • Gelukkig worden bij jou op school de kindjes wel met een schone broek naar huis gestuurd. Hier moeten de kindjes toch echt helemaal zindelijk zijn voor ze naar school mogen, want de juffen hebben daar geen tijd voor zeggen ze.

  • Geef een reactie !!

    minoesjka2

    minoesjka's leventje

    Melody Music

    Nihil fit sine causa

    Mijn dagboek

    door Niels van Veen

    Mijn dagboek

    door Judith van Veen

